Saturday, August 23, 2008

Utbytestestare!

Idag var en klibbvarm dag. Tog en promenad och tänkte gå runt sjön, men det är tydligen svårare än vad man kan tro med en sån liten sjö. Massor av privata hus och ingen väg som gick hela vägen runt, så efter halva vägen fick jag se mig besegrad och vända om. I morgon kanske det blir mer promenad med massa andra människor åt ett helt annat håll.
Börjar känna av att jag inte direkt har nån att snacka med på riktigt. Massor av trevligt folk, men ingen som det direkt har klickat med. Det kanske ger med sig framöver. Skam den som ger sig. Kanske låter som jag otrivs, men det är bara ikväll som jag är lite anti det mesta.

Jag har lovat bilder från gårdagens trevligheter, och bilder kommer här.


Översiktsbild

Pim och Lars har förstått skämtet. Vivian funderar fortfarande.

Olivier med favoritdrickan i högsta hugg

Auréllies "airport boy", eller Mathieu, som vi andra kallar honom

Viviane, och i bakgrunden Pim, samt Iraniern/Holländerskan Jamin
som inte är lätt att fånga på bild

Hector. Spanjor. Känner honom inte direkt men han har gjort ett bra första intryck

Benji, med sin gode vän Morgan - Kapten Morgan

Lyckades sno åt mig gitarren en snabbis, men det tog inte lång tid
innan den hamnade hos sin rättmätige ägare igen.

Slutsats-
Jo, vi både beter oss och ser ut som dom där "läskiga" utbyterstudenterna ifrån högskoletiden. Blir det så automatiskt när folk från olika delar av världen samlas? Jag vet i alla fall att världen skulle må mycket bättre om alla bara delade en stor "Bolognese" i stället för att ha ihjäl varandra stup i kvarten.

Ha det fint!

Det är ett helvete att vara Apa, men ett himmelrike att kunna vara det!

No comments: