Tuesday, August 19, 2008

Matlådornas tid

Det här att skriva i bloggen varje dag är en ganska bra idé i teorin, men i praktiken innebär det att jag även skriver när det inte finns någonting att berätta. Som idag. Har jobbat... och kommit hem. Antar att det blivit vardag när man börjar göra matlådor till följande dag. Dags att hitta på nånting extremt. Men då borde jag fixa så jag är med i Quebecs allmänna sjukförsäkring först... vilket jag kommer fixa vilken dag som helst nu. Jag kanske kan börja med någonting mindre. Typ ta en helg i Montreal eller St. Jerome eller liknande. Sen har jag ju några andra idéer att skriva om, men har inte orkat ta upp dom än för det känns som smärre projekt. Kanske borde ta en paus med skrivandet och komma tillbaka med nya friska tag? Nä... för då kommer jag aldrig igång igen, det känner jag igen allt för väl.

Annars så har jag haft en viss låt på hjärnan hela dagen idag, och jag har fått jobba med språktestning. En bra dag med andra ord, även om den har varit vardaglig.
Nu ska jag slösurfa lite och försöka tvätta hjärnan ren så jag inte ligger och nynnar när jag ska sova.

Ha det fint!

"Hur många Apor finns det i Ölandsbron?"

No comments: