Thursday, August 14, 2008

Så kan det gå...

Daniel Côte är mäklare... och så var det med den saken. Det ändrar dock inte det faktum att jag gärna skulle se honom mocka ett stall iklädd kostym.

Idag var vi till Sainte-Souvert på arbetstid för att aktivera våra nya flashiga bankkort, så nu har jag ett kanadensiskt konto där min första kanadensiska lön ligger. Själva resan til Sainte-Souvert var en befrielse. Efter en massa timmar med att trippelkolla något i en gigantiskt excel-fil som en annan svensk dubbelkollat så fick jag gå ut och njuta av solen. Inte alls fel. Det blev förstås lite svettigt att gå hem när arbetsdagen var över, men det är i alla fall mycket bättre än att sitta och förvirrat stirra på en datorskärm. Jag som trodde att jag var förbi det stadiet nu.

Imorgon är det fredag, och därav även början på helgen. Äntligen två dagars ledighet. Det första jag ska göra är att sova. Sen ska jag äta kakor... eller choklad... eller chokladkakor...
Förlåt... tror jag är lite hungrig och trött. Blir lätt att tankarna svävar iväg en bit.

Lika bra att jag går och gräver fram nåt ätbart och sedan så smått göra mig redo för sängen och min bok om "Elminster".

Ha det fint!

Man måste kyssa många grodor innan man hittar en Apa!

1 comment:

Torvaldan said...

"Man måste kyssa många grodor innan man hittar en Apa!"
Min absoluta favorit hitills. Jag kan bara instämma! Puss