Sunday, August 31, 2008

Stavgång?

Igår hade jag planer på att gå till Sainte-Seuveur (kommer aldrig att lära mig hur det stavas) men ångrade mig och tog en annan tur istället. Jag gick upp, upp och över berget där vi bor för att se vad som fanns på andra sidan. Svaret: En himla massa skog, skrytbyggen som ser ut att komma från tomteland med pool och grym utsikt samt en död ekorre. Hade tyvärr inte kameran med mig, men en kyrka jag passerade har jag tagit kort på vid en tidigare promenad.


Mitt emot kyrkan ligger det ett ålderdomshem som det ser ut i "The Simpsons" och bredvid kyrkan ligger ett krematorium. Säkert jättepraktiskt, men det är nog inte bara jag som tycker att det är lite i morbidaste laget...
Kyrkan är i alla fall fin.

Idag har jag tillbringat hela dagen i väntan på Godot... eller vänta, Bouvrette hetter hon ju men resultatet är detsamma. Inget Bouvrette dök upp med andra ord.
Tanken att skaffa en egen lägenhet lockar allt mer ju närmare oktober vi kommer hur som helst. Gillar folket som bor här men svårt att få samma mysiga vardagsliv om det alltid är en massa andra människor omkring.

Imorgon far älsklingen till Kina också. Snacka om äventyr. Önskar jag kunde vara där och ge henne en kram och vinka av henne, men ett telefonsamtal är ju i alla fall mycket bättre än inget. Hur som helst är jag övertygad om att hon kommer kicka stjärt där som vi säger på gatuslang.

Ha det fint!

Man ska inte kasta sten i Aphus!

No comments: