Wednesday, August 20, 2008

Utan pizza i Sainte-Adèle.

Idag blev det övertid utöver den extra arbetstimmen som man alltid har när man jobbar med en speciell klient. Vanligtvis så har man då en halvtimmes lunch istället för en timme och så slutar man en halvtimme senare än vanligt vid halv fem. Sen så går folk alltid runt och frågar vilka som kan jobba övertid och det behövdes en svensk fram till åtta. "Vad tusan" tänkte jag, "lite extra pengar har ingen dött av". Dessutom blev vi lovade pizza istället för St.Hubert-kycklingen.

Men antingen så kom det ingen pizza eller så var det nån som glömde berätta det för apan så jag satt till slutet utan mat. Var på så där lagom bra humör när jag gick hem i höstmörket.
Var första dagen idag som det verkligen kändes höstruskigt. Deprimerande. Får se om höstdepressionen gör sig besväret med en comeback nu när jag inte har en riddarinna i skinande rustning och en stor slägga i närheten som kan hålla den i schack. Kanske till och med gamla vännen klumpen kommer på besök. Jaja, den dagen den sorgen.

Nu sitter jag i alla fall på mitt rum och äter ost och lyssnar på Jess Chalker, så allt är bra. Ska väl försöka landa lite och sen hoppa i säng lite tidigare än vanligt så jag slipper vara så trött under dagen imorrn.

Ha det fint!

"Blod, svett och Apor!"

1 comment:

Torvaldan said...

Räds icke du tappre apa. När mörket är som värst kommer riddarinnan på sin vita springare och räddar dig från draken.