Monday, August 25, 2008

Mirakelwhiplash!

Igår blev det ingen blogg så då bröt jag min svit på ett inlägg per dag, förutom den dagen då vårt internet dog men det var utom min kontroll. Det var inget oväder eller annat "force majeur" som spelade in igår, utan jag var bara helt enkelt för trött. Då var det ju typiskt att jag inte kunde ta mig i säng förrän halv ett och ändå inte kunna somna sen. Men det är väl så det är. Murphy´s lag om jag inte missminner mig.

Vi hade vår andra söndagliga pokerkväll har på Rue Dubé igår, med gott sällskap, chips och öl (och JD för Olivier). Även denna vecka vann Benji, men jag är inte missnöjd med min egen insats även om det inte blev några pengar. Spelade som jag hade tänkt, men korten var helt enkelt inte med mig. Vinner han igen nästa vecka blir det dock kompanistryk. Eller iallafall lite misstänksamma blickar från oss andra.

Idag var jag inte så trött som jag borde ha varit med tanke på att jag inte sov särskillt mycket. Satt på ett projekt som "stand in" för Benji som var till Sainte-Agathe för att ordna sitt social security number. I alla fall på förmiddagen för sen kom de som varit dit tillbaka och tog sina platser åter. Men jag hade ändå inte hunnit göra annat än att bekanta mig med det spel som testades, och då det inte hade något annat projekt till mig och Elvis som också var "stand in" så satt vi kvar i samma testrum och bara spelade resten av dagen. Förutom den lilla svängen till Subway i Sainte-Souvért då. Subway funkar alltid men det kunde inte mäta sig med Subway i Vällingby centrum. Jag tror jag är skadad...

Slutligen ville jag bara dela med mig av en del av ett reklamblad för Miracle Whip som är lite suspekt. Hade jag kunnat franska kanske det hade varit mer klar, men det kan jag inte (än?) och jag vill inte att fransyskorna i huset ska översätta och förstöra mystiken för mig.


Ha det fint!

"Home is where I lay my Apa!"

No comments: