Wednesday, August 6, 2008

I väntans tider

Har precis ätit middag. Två färdigpajer direkt från ugnen. Inte direkt spännande men mat är mat, speciellt när man är hungrig. I övrigt så väntar jag på torktumlaren och på att WoW ska installeras klart på datorn. Tänkte jag skulle prova det igen och se om det är lite roligare efter nån månads uppehåll. Det var tänkt att jag skulle städa och handla också men saker kom i vägen. Typ regn och skype, samt det faktum att jag verkligen inte har lust.

Nu har vi fått två till som bor i huset. En av dom har jag träffat, och den andra är en myt än så länge

Pim: Holländare med ett långt och ståtligt dubbelnamn egentligen. Vet inte så mycket om honom mer än att han är döpt efter en farfar eller morfar. Verkar schysst i alla fall.

Lars: Den tredje skandinaven i huset. Norrman, blond och tyligen två meter lång. Ska även ha en spanjorska med sig som har två barn. Ett som är tio och ett som är dubbelt så gammalt. Vart dom tre bor är dock ännu oklart.

En till person som lär dyka upp framöver är Matthew/Mathieu eller hur man nu stavar det i Kanada. Tror jag håller mig till det första tills annat är bekräftat. Matthew är den man som hämtade mig på flygplatsen och hade höga förhoppningar att jag skulle vara en lång, blond och snygg svenska. Tji fick han! Men han har ingen anledning att sura. Han och Aurellie har en liten fling på gång som det ska bli spännande att följa framöver.

Lite skönt att ingen förstår svenska här (förutom kanske "Benji"och Lars) så att jag kan skriva vad jag vill utan att de behöver veta om det. För det är väl ingen som skvallrar?? *spänner ögonen i den som känner sig träffad*.

Sitter på ett projekt nu, där vi jobbar med en databas som jag inte har någon direkt kunskap om. Lyckades i alla fall rapportera två buggar, vilket tydligen är mer än vissa nya. Det tar väl ett tag att få upp farten antar jag och man lär sig saker hela tiden.

I övrigt så är jag uppe i tre ordvitsar och uppskattningskurvan av dom stiger stadigt. Om jag bara kunde komma på nåt mer rumsrent att ordvitsa om... men jaja, det är en annan historia!

Ha det fint!

"Nobody puts Apa in the corner!"

No comments: