Thursday, August 21, 2008

Nytt är nytt

Till en doft av värmeljus och nysläckta tändstickor i mitt nystädade rum gör jag mig så smått redo att krypa ner i nytvättade lakan och läsa "Elminster" tills jag inte längre kan urskilja meningarna på sidan. Då ska jag sova.
Så ser planen ut.

Idag var en sån dag på jobbet då jag inte riktigt gjorde nånting. Eller, jo det gjorde jag, men eftersom jag hittade så lite så känns det oproduktivt. Hur som helst så har jag tagit en hel del arbete ifrån näste person som tar över min checklista, vilket måste ses som nånting bra.
Dagens projekt var spännande. Första gången jag hade et NDS-spel som jag verkligen gillade. Design, musik och spelupplägg var helt i min smak så dagen flög förbi och jag hade ingenting emot att göra samma sak om och om igen. Inte ofta sånt händer och imorgon antar jag att jag är tillbaka vid löpande bandet. Men det gör inget, för hur jobbigt det än kan kännas för stunden så kommer jag på att jag lever på att spela TV-spel och då får jag verkligen perspektiv på saker och ting. Visst tjänar 95% av alla Sainte-Adèlianer mer än vad jag gör men jag har aldrig räknat med att bli rik på det här. (inte än och inte här i alla fall, får se vad som händer efter året)

Förresten har någon från Stockholm ringt mig två gånger men inte lämnat något meddelande... hatar sånt. Okända telefonsamtal gör mig nervös. Det leder nästan aldrig till nånting bra.

Ha det fint!

"Ask not what your Apa can do for you - ask what you can do for your Apa. "

No comments: