Monday, August 18, 2008

Kött!

Ikväll har jag inte så mycket att skriva om. Har inte hänt så mycket med andra ord annat än på jobbet där jag blev kvar en halvtimme efter att jag stämplat ut innan regnet hade lagt sig så pass att jag motströms kunde simma hem. Sen fortsatte regnet resten av kvällen. Tur då att jag redan hade mat att laga till hemma både till middag och till morgondagens lunch.

En sak som jag vet att jag kommer sakna när jag lämnar Kanada är deras charkuterier. Köpte igår 800g tornedot av finaste restaurangkvalitet för lite mer än trettio svenska kronor. Det är lite annat än vissa benbitar med senor som man, om man har otur, kan råka på hemma i Moder Svea. Sen hur varsamma de har varit mot djuret i fråga vet jag dock inte. Tror att kanadensare är rätt så snälla mot sina djur, men jag kan ha helt fel. Vet inte om jag vågar forska i den frågan, och förstöra min möjlighet att njuta fullt ut av dessa delikatesser.

Fick två bilder (tiggde till mig "for my blog") av Simone som jag tänkte skulle kunna passa bra in här. Lär väl ta lite fler själv i framtiden också men det är inte ofta som jag får för mig att dra fram mobilen eller digitalkameran bara för att.

Här bor vi - 821 Rue Dubé, som man endast kan komma till genom en fin omväg eller svart pists motlut sista 20 metrarna.


På bilden från vänster: En skum snubbe som har ovanan att hamna på en del av mina kort, Pim, Simone och slutligen Olivier.


Inte världens bästa kvalitet kanske, men fick minska ner dom för blogger krånglade...
Nu måste jag hoppa i säng, har redan varit uppe en halvtimme för länge mot vad som är minsta vettigt.
-
Ha det fint!
-
-
-
"I have an Apa!"

No comments: