Friday, August 8, 2008

Ändrade planer

Idag satt jag hela dagen och tragglade samma bana om och om igen utan att hitta någonting speciellt. Efter sex arbetstimmar och en lunchtimme var jag så trött på allt och dessutom så blev jag tillfrågad att jobba på söndag, vilket jag inte kunde säga nej till. Jag var alltså inte på mitt bästa humör. Men helt plötsligt hittar jag den där buggen, och när jag spelar in den så får jag en ännu större bugg. Så jag skrev glatt in den i databasen och kände att allt är nog rätt bra ändå. Och söndagsarbete innebär pengar, även om jag får stå ut med ännu en St.Hubert-kyckling...
Vi fick lite grannar över på burgare och öl ikväll, så nu har jag träffat Lars. Han var inte lika lång eller blond som jag blivit ledd att tro. Istället så var det som om Gunde Svans norska brorson rakat av sig håret ungefär. Även Olivier, en fransman som på inte långt härifrån var här. Väldigt trevligt även om jag stekte burgare i stekpannor som gjorda för fastbränning. Inte ens olja kunde hindra den saken. Ligger nog på topp tre sämsta stekpannor jag använt (även om jag kanske inte är så jättebevandrad i stekpannornas underbara värld).
Benji spelade lite på sin gitarr, vi snackade Öl och lite politik och annat krafs. Det var en trevlig kväll, men nu ska det bli skönt att sova. Imorrn ska jag sova länge och njuta så mycket jag kan av dagen, så att söndagen inte blir så jobbig om den skulle kunna bli.
Jag vet att jag lovat bilder, men på grund av ändrade planer är jag för trött för att fixa det nu.
Kanske i morgon, kanske inte.
Ha det fint!

"All you need is Apa!"

1 comment:

LISBETH said...

Stekpannor växer inte på träd.

lippan