Tuesday, August 5, 2008

Hemma igen efter en lugn arbetsdag. Ska väl iväg till IGA strax och skaffa lite förnödenheter till ikväll och imorgon. Först tänkte jag dock skriva lite av det jag lovade igår. Vilka kan tänkas dyka upp i bloggen framöver. Förutom undertecknad så bor även i mitt hus två fransyskor - Aurrellie och Viviane(tror dom stavar så), en schweizare vid namn Simone och Benjamin från Danmark. Allihopa jobbar på Enzyme.

Aurrellie gillar inte TV-spel men det hindrar inte henne från att jobba på ett speltestarföretag. Den enda som inte gick som på nålar och till slut hoppade högt av glädje när internet kom till huset.

Viviane är väl en typisk datanörd skulle jag gissa efter vad jag sett hittills. Är nog den som allra mest verbalt uttryckte sin saknad av internetanslutning.

Simone kommer från den italiensktalande delen av Schweiz men pratar även lite franska och engelska. Ber alltid om ursäkt för sin dåliga engelska även om den är grym med tanke på att han bara läst det i två år. Två standardfraser: "Not Bad" och "No Problem".

Benjamin är den som senast kom hit. I lördags kväll dök han upp och hängde på en gång med på grillfest med Enzymare. Spelar gitarr och programmerar en del vad jag vet.

Herr fågel/Monsieur Oizo/Mr Bird är en stackars dumbom till fågel som vi ser lite ibland utanför vårt köksfönster där han hela tiden försöker få loss ett fastknutet snöre och ta hem det till frugan. Än har han lyckats och vi tycker alla lite synd om honom. Men om vi skulle knyta upp snöret åt honom skulle vi ju kanske aldrig se honom igen...

Sara och Sami är de två svenska testare jag träffat hittills. En från Falkenberg och en från Sundsvall. Väldigt svenska antar jag. Har ej pratat med dom utanför jobbet. Ser fortfarande fram emot att träffa Elvis "The King" Nilsson.

Madame Bouvrette (eller Michelle som endast Benjamin kallar henne) äger huset vi bor i. En trevlig dam som samtidigt har lite sugarmamavarning över sig. Rent utseendemässigt ser hon minst femton år äldre ut än sin pojkvän/man eller vad han nu är.


Ikväll får vi ännu fler grannar som flyttar in i Benjamins halva av huset. Återkommer med info om dom när jag har skaffat mig en uppfattning.

Någa minuter senare... *pausmusik*

Hmmmm... blev enliten paus där. Fastnade i skype. Tappade tråden, så jag tror jag låter den ligga och plockar upp den imorgon igen!

Ha det fint!

“If you gaze long into an apa, the apa will gaze back into you.”

1 comment:

Skäggapan said...

Menar förstås att Herr fågel INTE har lyckats än. Så går det när man inte dubbelkollar innan man postar...