Tuesday, September 30, 2008

En dansk, två finnar och en Apa går in på ett Futureshop...

Dagen började med att jag insåg att jag varken hade frukost eller lunch hemma, så efter ett glas tranbärsjuice gick jag i förväg förbi Couch-tard (typ Statoil) för att ta fixa nånting ätbart. När jag väl var klar där upptäcker jag att jag glömt passerkortet hemma, så jag får få tillbaka upp till huset igen. Väl hemma hittar jag korter i jackfickan... samma jacka som jag har på mig.
Med raska steg gick jag sedan mot Enzyme och stämplade in endast en minut för sent.
Tråkig dag idag med trist projekt och mycket väntan.

Efter jobbat åkte jag med en Claus, Tommi och Jamie (sistnämnde är den finne jag skrivit om förut men inte kom ihåg namnet på så därför får han ingen fetstil) till Sainte Jérome för att kolla på datorer. Igår satt jag uppe till klockan ett och försökte hitta någonting vettigt på nätet innan jag gav upp och idag blev jag påmind om Futureshop. (inte helt olikt vårat ONOFF)
Bättre att ha någon kunnig att fråga, öga mot öga tänkte jag och det var nog en bra tanke.

Fick hjälp av en trevlig man från nåt land på M, som först trodde att jag var från schweiz, men när vi klargjort begreppen Sverige/Schweiz så kom han fram till att jag måste vara från nederländerna (THE NETHERLAANDS! internt internt). Jag hade inte hjärta att säga emot. Det kan inte vara lätt att hålla ording på alla pluttländer i Europa. Inte rättvist av mig att kräva något sånt när jag själv nästan har obefintliga geografikunskaper i delar av världen som inte täcks så mycket av media.

Det slutade med att jag köpte en stationär dator med 21tums skärm. Så mycket kraftfullare och billigare än en bärbar, och jag ska ju i alla fall vara här i 10 månader till. Om jag fraktar den hem till Sverige eller säljer den sen får bli en framtida frågeställning. Hur som helst fick jag en bättre dator än vad jag planerat till ett billigare pris än vad jag var beredd att betala. Antingen är dom väldigt bra på att lurendrejas här eller så ligger det någonting i att jag inte känner mig ett dugg lurad, även om det var en liten serviceavgift för att sätta ihop alla tillval. Det tyckte jag dock att det fick vara värt. Imorgon ska vi tillbaka och hämta datorn.

Efter turen till Futureshop så drog vi till Boston Pizza och käkade middag. Så mätt har jag nog inte varit på evigheter.

Förresten så har flytten blivit flyttad till på söndag, då Gaitano som jag ska byta med jobbar på söndag. Då får jag hela lördagen på mig att flyttstäda (och kanske leka en del med min nya leksak)

Ha det fint!

"They may take out lives, but they will never take our Apa!!"

No comments: