Saturday, September 13, 2008

Helgarbete.

Igår jobbade jag lite längre än planerat. Det blev 14 timmar, och idag helgjobbade jag åtta timmar till. Är något förkyld så det har tagit på krafterna, men förhoppningsvis är det värt det när lönekuvertet kommer om två veckor.
I morgon har jag bara planerat husliga saker som att tvätta och laga mig riktig mat. Föröver det ska jag göra ingenting. Bara kurera mig så att jag orkar med den nya veckan.

Nu är det definitiva flyttdatumet bestämt. Lördagen den fjärde oktober tar jag mitt pick och pack och beger mig upp för berget till min (och i sinom tid älsklingens) nya boning. Alltså får jag lite över en vecka alldeles själv i den stora lägenheten. Hur ska det gå? Jag kanske hinner bränna upp huset i et försök att få öppna spisen att göra som jag vill!?
Sova var det ja... innan jag börjar yra mer än nödvändigt!

Ha det fint!

En gång är ingen gång, två gånger är ett misstag, tre gånger är en Apa!

2 comments:

Torvaldan said...

Tänkte bara tala om att du är avslöjad! Du är inte alls i Kanada och testar TV-spel. Såg dig allt på tennisplanen här i Peking. Rullstol satt du i också.
Trodde i alla fall det när jag såg det i ögonvrån. Det är en kille från Sundborn som var väldigt lik dig som spelade rullstolstennis här. Blev automatiskt kramsjuk när jag såg honom. Bara en månad kvar nu tills jag får träffa den äkta apan. Längtar!

Anonymous said...

Laga lite lax till middag så ska du se att du snart kryar på dig. Sitter själv med en förkylning som är segdragen och mysko, inte alls kul...
Vad kul att Emelie kommer snart! Att ni äntligen får ses efter så lång tid. (till och med jag är exalterad för er skull) Kram på er!