Monday, September 8, 2008

Nya perspektiv.

En slumpad tanke idag:
"Den här ostbiten har jag spelat tv-spel i en halvtimme för!"
Över eller underbetald, det är frågan.

Annars så har jag idag blivit sliten från ett coolt projekt till ett projekt som jag börjar tröttna innerligt på. Jag kommer i alla fall få min första eftertext i det spelet om allt går väl och det är ju alltid kul. Och torsdag-fredag är jag tillbaka på coola projektet. (här skulle det vara en glad smiley om det inte var så att jag försöker låta bli med dom i bloggen... är nog illa på MSN och liknande)

Vill verkligen ha den där lägenheten, vilken dag som helst kommer den där landladyn till Ste-Adéle... bara det inte blir en till "Godot". Hur som helst betalar jag mer för det här...:



...än vad det blir per person på det nya stället.

Men man blir ju lite sugen på att skaffa bil till vintern också. Är inte allt för dyrt här vad jag sett än så länge, men då har jag inte forskat i "dolda kostnader".
Det verkar inte bli nåt samtal med Kina idag, så det är väl lika bra att få lite sömn så jag orkar vara produktiv i morgon med.

Ha det fint!

"I've a feeling we're not in Apa anymore"

3 comments:

Torvaldan said...

Sorry sötis! Jag gick o la mig sent och upp tidigt så något samtal hanns inte med. Borde kunna höra av mig imorron. (ikväll hos dig) Jag håller tummarna för lägenheten! Puss!!!

Anonymous said...

Men Kalle, inga sängkläder! Vadan detta? Är du för snål för att köpa dem, eller gillar du bara hur bäddmadrassen rafsar mot huden?

Skäggapan said...

Hehe, det var mitt under sängklädestvätten som jag nämner i efterkommande blogg, så riktigt så exentrisk är jag inte. Men lite rafsande mot huden har i och för sig ingen dött av. :D