Wednesday, September 17, 2008

Allt går i vågor.

Snacka om att det nya projektet har rivstartat. Vi ska göra tio veckors jobb på sex egentliga veckor så det har satts upp mål på antal buggar som vi måste rapportera per dag, vilket var lite högre än vad jag brukar göra vilken annan dag som helst. Stressigt, men mycket lärorikt och antar att allt annat blir lättare när man väl klarat av en sån utmaning.
Det gamla projektet som jag skrev om senast hade en ny "det här är sista dagen" dag idag... övertid till kvart i nio. Väääääldigt utdragen process för väldigt lite arbeta tvärtemot tidigare på dagen. Men det ger ju pengar i alla fall. Gäller att passa på när jag inte har någon att längta hem till än. Mindre än en månad kvar!!

Om två minuter släpps "Warhammer: Age of Reckoning" i butikerna, och min dator är inte i närheten av att klara av det... nåja, det är väl kanske lika bra.

Igår när jag kom hem sent hade Aurellie födelsedags-/överraskningsfest i köket. Jag kände att jag inte ville tvinga alla dessa spansk- och fransktalande människor att prata engelska och dessutom var jag utarbetat så jag gick upp till mig.
Inte långt kvar tills jag fyller år, vilket jag ganska effektivt har förträngt fram tills nu. (har ändå varit 27 i huvudet i minst ett halvår redan) Som det känns nu kommer det att bli en deprimerande måndag. Förbannelsen att vara som jag, men ett flertal bekanta men inga direkt nära vänner som man kan fira med, och en överraskningsfest eller liknande finns absolut inte i min värld.

Nu blev det lite väl mycket i moll, så jag ska försöka komma på nåt kul att avsluta med. Jag har fått ett rejält uppslag på vart jag ska söka mig när tiden på Enzyme är över. Hoppas hoppas att detta gäng har någonting åt mig!

Ha det fint!

Is that an Apa in your pocket, or are you just happy to see me?

1 comment:

Anonymous said...

Tjänare min lilla lilla appojke. Ja du en del får överaskningsfester och andra får ordna själva. Jag tillhör den senare kategorin. Men hoppet är det sista som lämnar oss människor blir det inte i år så kanske något år framöver.
Undrar på vilken kontinent nästa utmaning ligger? Europa eller...???