Sunday, October 5, 2008

Le Grand Danois.

Några dagar senare...
När jag kom hem med datorn dagen efter så visade det sig att allt inte stod rätt till. Först så var det en "stuck pixel" (röd) på monitorn, och sen kunde datorn inte hitta det trådlösa nätverkskortet, vad jag än försökte. Dagen efter den dagen efter fick jag krypa till Claus och fråga om han inte kunde tänka sig att skjutsa mig till St Jerome för tredje dagen i rad. Det gjorde han.

När vi kom dit så visade sig att lallarna som satte ihop datorn hade glömt att sätta i nätverkskortet. Jag och Claus drog till Wall-Mart en sväng medan de reparerade sitt misstag. Monitorn trodde jag aldrig att de skulle ta tillbaka, men utan att direkt ställa några frågor så sa samme man från landet på M som jag träffat de två senaste dagarna att "We found it defect, we replace it for you". Nånting i den stilen iallafall. När jag kom hem funkade allt finfint och jag har en dator som flyter fint och en monitor som visar vackra färger istället för det grådass som min gamla trotjänare levererar.

Igår var det middag här hemma med grannarna och Olivier. Anledningen var väl för att jag skulle flytta och dessutom att Benji drar härifrån. Han vill tillbaka till Danmark och tänker flyga hem utan att berätta för Enzyme förräns han är framme. Trist att han drar, men det är sånt man får ta. Trivs han inte så finns det ingen anledning för honom att vara kvar och må dåligt i tio månader till.

Om mindre än en timme så är min flyttskjuts här. Nån kille från Enzyme som jag aldrig snackat med mellan fyra ögon. Det är det som är undret med Enzymes interna anslagstavla "Classifieds". Det verkar som om allt kan lösa sig bara man skriver en rad där. Kan bero lite på att vi inte kommer åt internet på våra arbetsdatorer och Classifieds och internmailen är det enda vi kan kolla när vi behöver en minuts paus från jobbet.

Jag vet inte om jag kommer åt internet än på det nya stället, men jag planerar att så snart jag fått in all mat i kylen så ska jag ner till Hardware Store och skaffa mig en trådlös router och en ny mus, så sen borde det funka utan problem. Men man vet ju aldrig med teknik...

Ha det fint!

Man ska inte gå över ån för att hämta Apa.

No comments: