Thursday, September 25, 2008

Lönetorsdag.

Tillbaka på favvisprojektet igen. Efter halva dagen fick jag drömuppgiften, i stort sett bara spela spelet från start till mål och bara skriva ner vissa grejer i ett dokument. Mer detaljerat än så vill jag inte skriva med tanke på tystnadsplikten men sweet är det i alla fall.
Men man börjar ju undra varför just jag får specialuppgift när de flesta andra får fortsätta med sina uppdrag. Är det för att PM:en tror att jag är mest lämpad att klara det så snabbt som möjligt, är han imponerad av mitt engagemang inför projektet eller är det samma sak som när en frustrerad förälder ber sina ungar att gå och köpa ett ögonmått och två liter ollonblå färg medan han fortsätter att jobba. (en ursäkt för att få mig ur vägen med andra ord så att de "riktiga" testarna kan göra sitt jobb ostört)

Har lite papper att fylla i, sen blir det tandborstning och hopp i säng. Att det alltid blir senare än planerat... typiskt. Man tycker sig ha all tid i världen att lägga sig i god tid men så hittar man på nåt kul att fördriva tiden med och helt plötsligt är klockan halv tolv och man borde ha varit till sängs för åtminstone en halvtimme sen.

Lönedag idag. 898Cad! Så det firade jag med lite tournedo, pommes frites och cola. Mycket gott.

Ha det fint!

"Apa Direkt, kan jag hjälpa till med något?"

No comments: