Thursday, September 18, 2008

Att sätta gränser.

Gissa vad! Övertid idag igen på samma gamla "sista dagen"-projektet. Men idag var det näst sista dagen. Tideräkning i den här branschen är verkligen konstig. Förhoppningsvis blir det inte mer övertid nu i veckan (en dag kvar och jag jobbar inte helg) men man vet ju aldrig. Det finns en gräns för när extra pengar slutar att vara en så pass stor morot och man bara känner för att vara ledig. Mycket beror ju så klart på vad man övertidar med.

Kan man överdosera pistagenötter*? Har en stor påse vid datorn som jag ständigt sitter och nallar ifrån. Bättre än annat snack är det alldeles säkert, men det finns säkert en gräns där med.

*bloggers egna rättstavningskontroll gillade inte detta ord... den tycker att jag borde byta ut det till "pistolbeväpnad" eller "ianspråktagen". Jag måste börja läsa förslagen oftare...

Var ovanligt social idag... en reaktion på senaste blogginlägget kanske? Jag gillade det i allafall så jag ska fortsätta att ge det en chans.

11 dagar tills jag är så gammal som jag tror att jag är.
26 dagar tills allting är som det ska.
5 minuter tills Apan ligger till sängs och lyssnar på podcast innan det är dags att sova.

Ha det fint!

"Dr. Apa, I presume?"

No comments: