Monday, December 29, 2008

Stånk och stön.

När jag igår skrev att jag var fruktansvärt mätt så var det ingen överdrift. Efter att under dagen ha ätit nyttigheter som subwaymacka, BeaverTails och crispy fries så stannade vi på hemvägen till på Tim Hortons för lite energipåfyllnad under hemvägen. Det är nog förresten det snabbmatställe i Kanada som överraskat mig mest positivt. Relativt billigt och absolut ätbart.

Resten av resan hem satt jag i passagerarsätet och stönade och väl hemma stönade jag lite till. När jag kom i säng kämpade jag mot magknip och halsbränna. MLI gick inte och lade sig samtidigt som jag. Hon var väl trött på mitt stönande antar jag. Efter att jag någonstans i fjärran hörde henne ringa till kronofogden så lyckades jag i alla fall somna till slut.

Idag var vi till St.Jerome för att, som vi trodde, få bilen fixad. Har problem med spolarvätskan och det är lite tröttsamt att själv stänka vatten på framrutan när man är ute och kör. Efter att ha lämnat in bilen och varit på Zellers i ungefär en timme så ringde de och sa att de hade hittat felet (vilket vi blåögda som vi är trodde att de redan hade gjort igår) och att det skulle kosta oss över 340CAD att fixa det. Jag tror att min självbevarelsedrift slog slint för jag ville inte direkt tro på det (och dessutom sa han de väldigt konstigt... quebecianer har en förmåga att göra sånt) men när vi väl gick för att hämta upp bilen igen fick vi det bekräftat att "Jo, vi vill ha alla era pengar och ägodelar, all mat i frysen och er förstfödde, så fixar vi bilen åt er om vi råkar få in rätt del imorgon. Ring inte oss, vi ringer er". Nu har alltså summan vi spenderat på bilen överstigit vad vi från början betalade för den. Visst är det en liten tröst att det fortfarande är en väldigt billig bil och att man in Sverige knappt skulle få en navkapsel till den priset men det är en klen tröst för tillfället.

Vad gör man när man är lite nere och grinig för att kontot gapar tomt och man behöver något för att bli lite glad igen? Man tar sig sitt Future Shop-presentkort man vann på företagets julfest och skrapar ihop de mynt man har i plånboken och skaffar sig lite förströelse i datorspelsform. Den enda sanna glädjen är köpeglädjen eller hur brukar man säga? Väl hemma vid något efter fem och efter att vi ätit satte jag mig med köpet och inte förrän halv tre kunde jag slita mig. Jag antar att det är ett väldigt bra betyg.

Imorgon bitti ska jag tömma nätpokerkontot...

Ha det fint!

Who are you, and what have you done with Apa!?

No comments: