Thursday, December 4, 2008

På okej humör trots allt.

De däck som köptes av en Enzymare för att vi skullea ta oss levande igenom vintern var tydligen av fel storlek för vår bil och hade dålig för dålig kvalitet för att funka vintern ut. Så sa dom till MLI när hon var och bytte däck igår. Irriterande att ha slängt ut 150cad på någonting som visar sig vara värdelöst. Mailade killen som sålde dom idag, men enlight Sébastian i min carpool har han inte varit på jobbet på över en vecka. Tror hans pappa varit med om en allvarlig olycka om jag minns rätt. Kommer att känna mig som en skurk när jag kräver pengar av honom när han går igenom vad han nu går igenom men rätt ska vara rätt, speciellt runt juletid då plånboken gärna blir lite extra belastad.

Vi storhandlade på wall-mart idag. Fick bl.a med oss en billig skrivare/scanner hem. På vägen hem stannade vi på PFK (Det heter KFC överallt annars i världen, till och med Japan, ett bevis på hur bångstyriga franskspråkiga kulturer verkar vara) och handla de lite käk. Rätt god kyckling men efter halva måltiden var man verkligen trött på det. En massa fett mest och tråkiga strips och salladerna var ingenting att hänga i julgranen. Bäst var Pepsin.

När vi väl var hemma så fastnade vi en stund på parkeringen, men det blev tack och lov ingen repris på gårdagens äventyr. Det tog bara en liten stund att ordna upp det så pass att vi kunde gå in med gott samvete. Innanför dörren upptäckte vi att vi saknade en hel påse från wall-mart. En del godis, konservfisk och ett dataspel som inte kom med hem. MLI ringde Wal-mart men chansen att vi kan få tillbaka något är väl minimala antar jag. Trist som tusan.

Nu ska jag bestämma mig om jag ska duscha nu innan läggdags eller släpa mig in i duschen imorgon bitti. Sen ska jag sova.

Ha det fint!

Ingen Apa är starkare än sin svagaste länk.

3 comments:

Cecla said...

Konservfis låter förstås som okej att glömma bort...
Men synd på godiset ;)

Cecla said...

hmm.. menade förstås konservfisk inte fis... :S :)

Skäggapan said...

Jag som hade sett fram emot lite prutt på burk... :P (sorry jag jobbar med språk så sån dålig humor roar mig)