Monday, December 8, 2008

Ska ungen ha ett namn också?

Ikväll var det Heroes på TV igen. Mycket bra TV-program. Efter det fastnade vi vid varsin dator. Jag med Sims 2 (som råkade vara det spel som blev kvar på Wall-Mart förra veckan) och MLI med jag vet inte vad. Bloggar i alla fall, sin egen och andras.
Som vilken människa som helst som spelar sims vet så börjar man alltid med att spela som sig själv. Man gör sig så lik som möjligt och sin familj lika så (MLI i det här läget) men jag tror inte att nån av oss blev särskillt lika även om jag hade skägg och glasögon och MLI hade blont hår och glasögon. Sen bygger man och inreder man så likt det ställe man bor på som möjligt. Där lyckades jag bättre även om vi inte hade någon granne under oss och ingen snö och minusgrader. Efter att ha spelat ett tag inser jag att livsmätaren gått över halva vuxenåldern så nu var det tammetusan dags att skaffa ungar så att man hinner med det också. Stackars dator-MLI spydde några gånger och växte för var dag som gick. Sen ploppade ungen ur och här kom dilemmat. Hade det varit en flicka så vet vi redan vad ungen ska heta... men så klart blev det en grabb. Detta gjorde att vi satt en bra stund och kollade på pojknamn på internet på nån skum sida som på fullaste allvar verkar tro att man kan döpa en unge till Jord, Hinder eller Belarus. Ett gott skratt blev det iallafall och till slut fick cyberungen heta Ivo. Får se hur det blir i framtiden om det sitter i eller om vi kommer på nåt bättre.

Ha det fint!

It's raining Apor!

2 comments:

LISBETH said...

Skickade paket i måndags för mer skapande. Hoppas det kommer fram före jul men det är lite osäkert.
Du får väl skaffa barnvakt till Ivo och prova ett annat skapande.

Skäggapan said...

Vad trevligt. Då kanske det dyker upp lite videor på bloggen framöver. :)