Sunday, March 1, 2009

The more you know!

Det var den helgen det. Jobbade igår så det känns lite snopet att jag ska jobba redan om några timmar igen men jag känner mig varken bitter eller butter över det. Lördagsjobb blir finfina pengar (i Enzymemått mätt) och det var riktigt trevligt att bara vara sex personer i ett testrum och lyssna på bra musik och testa järnet. Det kommer nog att bli helgarbete ett tag framöver, då projektet påbörjades lite väl sent. Efter jobbet igår var det bara att försöka komma i stämning till Mollys avskedsparty. Ännu en som åker hem... inte för att jag direkt kände henne, men hon var cool. Om jag lyckas leta fram en viss sladd så kan det nog dyka upp lite bilder från kvällen. Ganska snart när jag kommit dit började jag känna att det blev tungt att andas, vilket var väldigt obehagligt. Dessutom hade näsan börjat rinna, men det trodde jag var på grund av att jag gått en halvtimme för att komma dit (-8 grader och blixthalka).
Det var faktiskt en lättnad när jag fick syn på kissemissen som trippade runt på övervåningen och insåg att min allergi håller på att bli ännui värre. Antingen det eller så har dom inte vädrat ut huset på hela vintern vilket säkert är ganska troligt. Jag var inte ensam om att snörvla och att ha koll på vad det är som är fel brukar hjälpa en hel del så man inte går runt och är hypokondrisk.
Tänkte att jag kunde gå och lägga mig i god tid ikväll då jag var trött för ungefär en timme sen, men öppnade Reason istället och imponerade mig själv med att spela Alphavilles "Forever Young" på midikeyboarden. Spela är väl att ta i när det handlar om 4-5 ackord men ändå! Hur som helst har det lett till att blgoskrivandet blev försenat och därmed sänggåendet. Åtminstone så fick jag Ipoden lite extra laddad. Alltid nåt.

Ha det fint!

Gör inte en Apa av en fjäder!

No comments: