Thursday, February 26, 2009

Men jag är ju inte en sån där cool kille!

Här sitter jag och kollar igenom de sista detaljerna på mitt engelska CV och "cover letter" som ska iväg till inte mindre än två företag hemma i STHLM. Tur att ingen höjdare på Enzyme läser min blogg för de kunde få idén att jag har planerat att sticka i förtid. Det är inte alls planen men när såna här jobb dyker upp på radarn så vore det en ren synd att inte visa sitt intresse. Sen får man ta det andra allt eftersom.
När jag läser mitt CV är det nästan så jag blir lite imponerad av alla coola saker jag gjort. Men när jag tänker efter så är det mest på papper de ser häftigt ut. Det kanske är så alla CV ser ut egentligen? Folk har bara gjort saker som de har velat göra eller som fallit ner i knät på dem och efter ett tag ser listan mer imponerande ut än vad det kanske var när allt begav sig. Sen att det är just på engelska gör ju inte saken värre.
Jag har tagit mig en liten Glenmorangie för att hitta inspiration till det sista petande och modet att skicka iväg det. Sen måsta jag laga mat till imorrn så inte köttfärsen blir dålig. Så har jag glömt att tvätta också, men det får jag ta imorrn. Wohoooo! Reservkläder!

För övrigt fick vi T4 papper idag på jobbet. Antar att det är typ någon slags deklaration men eftersom allt står på franska blir jag på dåligt humör bara att kolla på dom. Svenska blanketter är illa nog. Men jag ska snacka med Human Resources imorrn och reda ut lite grejer, och vem vet, jag kanske får tillbaka lite deg på köpet?
Ha det fint!

"We hate it when our Apa become successfull!"

No comments: