Wednesday, March 11, 2009

Väder och vind.

Vad jag glömde berätta igår var att Claus försov sig så att jag var tvungen att gå till jobbet.
I morse var vi båda uppe i tid men Claus bil är inte en vän av fuktigt väder så efter ett halvlyckat försök att ta oss iväg och sedan puttat in bilen till vägkanten så älgade jag upp och hämtade fårrden så att vi inte skulle bli så fruktansvärt sena (för anda dagen i rad).
På vägen inser jag att någonting har hänt i den korsning som jag passerar varje dag till och från jobbet. Vägen var avstängd så vi fick ta en snirkligare väg för att komma dit vi var på väg.
Tydligen har det brunnit och en restaurang (där jag och MLI var och åt innan hon åkte hem till Sverige) och ett hotell var bara vrak.

Det blåser som attans ute och just som jag avslutade förra meningen blåste ett fönster upp alldeles bakom mig. Jag är mest orolig att klurigare fönster kommer blåsa upp under natten eller att ett träd faller genom ett av våra gigantiska fönster. Antar att det bara är att hålla tummarna.

Ha det fint!

An Apa in need, is an Apa indeed!

No comments: