Thursday, March 26, 2009

I'll have what she's having!

I tisdags var det fotboll, och jag såg verkligen fram emot det. Kan det vara så att jag kommit över motionströskeln och faktiskt tycker om att röra på mig? Hur som helst gick det också mycket bättre än vanligt. Om jag någon gång skulle blivit videofilmad på en fotbollsplan så var det i tisdags. Gjorde några riktiga kanonmål som jag inte ens kunde göra när jag faktiskt hade kondition (för sådär 15 år sedan) och spelade allmänt bra.

Ansökningen till Montrealkontoret blev kort och koncis, och idag fick jag ett mail där de ville kolla om jag kunde tänka mig förlänga med ett halvår. Så länge vill jag inte vara kvar här så om det inte blir desperata efter svenskar där borta i storstaden så lär det inte bli någon flytt för min del, även fast Sara beslutade sig för att inte söka. Längtar hem lite till Moder Svea.

Jag tänkte skriva här i bloggen igår men på senare tid har anslutningen här hemma verkligen blivit riktigt seg så efter att ha misslyckats några gånger i rad med att skaffa ett BankID så gav jag upp för kvällen. Startade precis om routern, men det verkar bara ha hjälpt tillfälligt. Bah...

Apropå segt... imorgon drar jag, MLI och 105 enzymare till ett sugar shack i St-Hippolyta för att käka saker doppat i sirap. Efter MLIs och Kirres vittnesmål om maten kan jag inte säga att det är just den som lockar mig. Sällskapet blir förhoppnignstrivs trevligt i alla fall.

Ett sugar shack kanske inte är det mest intelligenta man kan bege sig till efter att ha varit hos tandläkaren och fått sig en liten (men inte elak) bassning. Jag var på riktigt dåligt humör när jag kom hem men på något sätt fick MLI mig att se det från den ljusa sidan och under kvällen kändes det bättre även om det sved lite i plånboken. Det är tur att jag har tandförsäkring via Enzyme annars skulle jag bli ruinerad framöver. Tack vare den och skatteåterbäring så ska det nog bli bra till slut. Så länge jag har pengar över till New York-resan så är jag nöjd.

Och just det... jag blev stoppad av polisen på väg till tandläkaren... och jag är sjuk...

Ha det fint!

"I sprang into action like an Apa on a trampoline!"

1 comment:

Cecla said...

Knasigt att fotboll (motion) är kul!! (fast det är förstås rätt kul.. särskilt när man är fler)

Välkommen till sjukklubben annars! :) Vi kan ju sjuka ihop på distans!! Wiiieeeeeh