Tuesday, November 25, 2008

Välkommen till Kanada.

Igår vid läggdags var det vanligt gråtrist höstväder. Imorse var det tjugo centimeter snö. Här går det undan i svängarna. Något som imponerar mig är att vägarna var plogade när jag skulle gå till carpoolen (ingen har vägarna förbi här längt uppe på berget så jag få gå en liten bit). Snön fortsatte att vräka ner under dagen. Trots det kändes vädret inte lika rått som det gjort innan men bergsbyn känns än mer isolerad från civilisationen.. När jag var på väg hem efter vad som kan vara bland topp tio tråkigaste dagarna på Enzyme hittills önskade jag nästan att jag var barn igen. Halvvägs till knäna i kramsnö och snöhögar att leka i som man bara kunde drömma om när man var mindre. Jag får se till att skaffa termobyxor så kan man göra sig lite snögubbar eller en snöborg på tomten.
Ha det fint!

There's no Apa like showApa!

No comments: