Sunday, November 2, 2008

Veckorapport

Ännu en vecka har gått. Hur summerar man tiden som gått på bästa sätt? En väldigt oproduktiv vecka på jobbet. I torsdags fick jag och Emsan åka med till St.Jerome med Jamie, Tommi och Roman. Det blev en liten sväng in till futureshop och sen till Wal-Mart där det införskaffades choklad i massor, skor, ljus och masker att bära på jobbet påföljande dag. (dagen till ära - Halloween)

Fredagen bllev inte så produktiv den heller. Lite regression (kolla om rapporterade buggar har blivit fixade) och jag tror jag gjorde mest jobb i slutet av dagen, vilket inte direkt är vanligt på en fredag. Men det beror mest på den lysande planeringen som lyser igenom ibland som gjorde att jag fick arton buggar en timme innan utstämpling att dela med en annan testare. Mitt galna fredagshumör kom lite av sig men jag hann med min del och blev då på bättre humör igen.

Kvällen tillbringades genom att blanda två delar av mitt liv till ett hemma hos Tommi på en spansk överraskningsfest och senare på spanska ambassaden. Numer så är "my girlfriend" inte längre ett abstrakt begrepp för de flesta av mina närmaste arbetskamrater. Det känns bra, mest för att det känns så fel att ha henne sittandes i sitt elfenbenstorn här uppe på "korsets väg". Att hon var med fick även mig att öppna upp lite mer än vanligt. Vet inte vad jag ville bevisa för vem, men trevligt blev det.

Gårdagen var bakisdag med en sväng till depaneuren, bageribröd, chips och cola och idag söndag har vi gjort så gott som ingenting. Landladyn Louise var i och för sig här och tjötate och vi fick äntligen påskrivet leasen. Förresten så har jag numer ett kanadensiskt mobilnummer som jag skaffade idag.

Nu är det dags att äta. Har varit hungrig hela dagen så det ska bli gott.

Ha det fint!

Apa på hett plåttak!

No comments: