Thursday, November 13, 2008

En oväntad utställning.

Idag var ingen bra dag vädermässigt för att vandra hem efter jobbet. Så när Sebastien som kör bilen i min carpool fick lov att jobba över såg jag ingen annan lösning än att ringa hem och tigga skjuts. Mycket bra idé tyckte jag. Vi åkte inte hem direkt utan for till Saint-Sauveur för att ta en köttmacka på donken till middag. Lite lustigt att något så multi-internationellt kan påminna så mycket om hemma. Jag antar att det har att göra med att det smakar lika plastigt vart man än är på jorden. Plastigt fantastigt... eller nåt.
När vi var mätta och belåtna tänkte jag bara besöka herrarnas innan vi begav oss hem mot bergsbyn igen. Det blev ett något kortare besök än planerat dock. Någon vindögd typ hade missat stolen... Visst hade det varit något förståeligt om det var nummer ett... men det var tvåan - prydligt upplagt på golvet framför själva stolen som ett bevis på bra matvanor. Ibland blir man lite fundersam på hur folk är funtade egentligen. Kanske är det bara någon slags oväntad och otippad kulturkrock? Stackars löneslavar som får ta hand om det där, även om det var så pass prydligt som den ändå var.
Kvällen tillbringades med Warhammer och Chuck. Inte helt illa.

Ha det fint!

Hur låter det när man klappar med bara en Apa?

No comments: