Sunday, November 16, 2008

Kul med länkar.

Helgerna är alldeles för korta. Tur att dom kommer så ofta. Den här helgen var tre svenskar till Montreal för att besöka det svenskaste svenska. Om McDonalds kändes som hemma så var IKEA som att vara inlindad i en svennefilt och när vi satt i restaurangen och mumsade på köttbullar och tittade ut i novemberregnet kunde jag nästan svära på att det var Barkarby och inte en kanadensisk storstad vi befann oss i.

Om vi hoppar tillbaka i tiden så var vi lite tidigare på Biodomen (som inte har någonting med detta att göra) och fick en överdos av djur. Priset tog nog uttrarna som efter en lite blyg start verkligen bjöd på en riktig show.



Här är några andra av de individer vi fick tillfälle att se:



Jag skulle kunna vara där i flera timmar mer än vad vi var om det inte var för allt folk. Antagligen var vi svenskar en del av någon annans "allt folk" som de gärna hade sluppit...

När vi kommit hem till bergsbyn igen och lämnat av Sara tog jag och älsklingen det lugnt några timmar innan vi delade på en vinflaska för att komma i partyform inför Romans födelsedagsfest. Rock Band, Cider-öl och allmänt trevlig stämning (och en del psykologande fick jag höra i efterhand) var goda ingredienser i en mycket trevlig kväll. Idag vaknade jag efter tolv, tog tylenol och hoppade i säng igen. Vid tvåtiden kom jag upp på riktigt i hyfsad form. En riktig bakisdag med disneyfilm, egengjorda hamburgare, cola och chips.
Snart dags för mig att släpa mig in i duschen och sen krypa ner i under täcket med lite Robert Rankin.

Ha det fint!

All your Apa are belong to us!

No comments: