Sunday, November 9, 2008

Ut och börna med Fårrden!

Snart dags att hoppa i säng för att orka med morgondagen, men innan dess tänkte jag dela med mig lite av vad som hänt.

I veckan kom en italienare till min plats i det skandinaviska hörnet (där det skämtas rått men hjärtligt, vilket är en något ny situation för mig men trevligt) och frågade om jag inte behövde en ny bil. Han hade tydligen sniffat reda på att jag svarat på två tidigare annonser för bilar till salu på firmans egen anslagstavla "classifieds" som jag fortfarande har stort förtroende för. Hur som helst så har han fått en av de eftertraktade platserna som testare för Enzyme i Japan vilket innebär att han snabbt behöver bli av med sin bil då han kan behöva åka allt från i morgon till någon gång inom två veckor. Var inte så intresserad av just den bilen först då det tydligen är ett ganska törstigt fordon men till det pris han är beredd att sälja den nu så är det absolut värt det. En vit automatväxlad Ford. Det står mellan oss och en tysk snubbe som också är intresserad men som det lät igår då vi provkörde den så är det klart att vi får den, vilket innebär att det blir en något längre lunch imorgon för att åka iväg och registrera ägarbytet.

Ännu ett kryss på vuxenlistan: Äger en bil - CHECK!

Gårdagen var inte bara bilprovning. Det var meningen att vi skulle till nån slags arbetsmässa å Emelies vägnar men den skjuts vi skulle få av landladyn Louise blev inte av på grund av en "sjuk bror" eller liknande. Jag tog inte det samtalet med henne så jag kan inte avgöra om det var en ursäkt eller på riktigt. Hon verkar i och för sig väldigt benägen att Emelie ska skaffa ett jobb så att hon kan sänka värmen i huset under dagen...

Kvällen tillbringades en mil i fjärran hemma hos Ray och Elvis med flera där ett gäng manliga män spelade poker. Jag drog med mig Emelie för att inte känna mig så skyldig över att lämna henne hemma. Sanningen är att jag gillar det här med att blanda olika liv. Jag tror att hon gör mitt Kanadaliv lite mer äkta. Har lite känts som på låtsas vilket det fortfarande gör till viss del. Förlorade pengar, men spelade i alla fall rätt så det svider inte så mycket. Man kan inte råda över fru fortuna helt enkelt. En trevlig kväll blev det hur som helst och jag tror att även Emelie hade det rätt bra trots all grabbighet.

Ny arbetsvecka imorgon. Känns som om dagarna flyger förbi. Blir uppropad, får arbetsmaterialet sätter mig och testar en stund och skämtar med Ray och Christian (Roman har flyttats till ett annat projekt den svikaren) och helt plötsligt är det lunch. Efter entimmeslunchen som nästan tar mest tid av dagen skumt nog så testas och skämtas det lite till och så är det plötsligt pausdags och helt plötsligt är det dags att fylla i arbetstiden och gå hem. Antar att jag är lyckligt lottad för tillfället. Får se hur det blir under lågsäsongen.

Mycket ordbajseri blev det idag men det är sånt som händer när jag inte tar mig i kragen och skriver tidigare på dagen och lite oftare.

Ha det fint!

På en rullande Apa växer ingen mossa.

1 comment:

Torvaldan said...

För vi ska köra, köra fort som fan! Sladda runt med bilen, genom hela stan...
Nu står den där ute och väntar på att bli kraschad av mig. Mohahahha!