Sunday, April 12, 2009

Vilken vecka va?

Varför är det alltid som svårast att ta sig tid att skriva när det händer som mest? Kanske för att man har mindre tid. Kan det vara så logiskt?

Som sagt så har det hänt en del sen sist vilket jag nu ska försöka ta ur minnet. Måndag den sjätte var jag och älskligen på hockeymatch. Jag tror inte att jag kan gå på hockey längre. Allting kommer kännas så långsamt, fult och litet. Montreal förlorade men det gjorde inte så mycket då jag inte riktigt kommit in i "heja på Montreal"-stadiet riktigt än men jag kämpar på. Jag vill verkligen bli riktigt sportintresserad igen.
När jag var mindre var det lättare - "Leksand ligger nära, dom hejar vi på!"
"Oooh, Calgary Flames har en snygg logga, dom ska jag heja på". I andra fall höll jag gärna på underdogen som någon gång gjort en bragd och till exempel vunnit över manchester united eller liknande, och sen fanns det vissa lag *host*Atalanta*host* som jag kan tacka mitt datorspelsintresse för.

På jobbet har vad som började som ett lunchmail mellan ett antal personer utvecklats och fått eget liv. Rekordet ligger väl på runt 140 mail på en dag, som handlar om allt mellan himmel och jord,och då har vi till och med tid att jobba. (men aldrig att få tråkigt) Det som skrivs är mestadels politiskt inkorrekt och grabbigt även om jag försöker snika in lite "fina" skäm.

I torsdags var det hockey igen men på storskärm på ett hotell i bergsbyn. Jag och MLI åt vår gratis pizza, tog nån öl och drog sen hem. Montreal förlorade på övertid men alla var glada ändå. "Vi" fick den poäng som behövdes för att nå playoff och det var det viktiga,

Fredag eftermiddag tillbringades med att fylla magarna till bristningsgränsen med revbensspjäll, kyckling och lökringar. Jag tror det var det godaste stället jag ätit på i Montreal men herreminje vad mycket kött. Den kostcirkeln var nog mest enfärgad skulle jag gissa...

Igår hade jag och älskligen påskmiddag med ett gäng danskar, nederländare (aldrig mer att jag använder "holländare" om dom absolut inte påpekar att det är just den delen av nederländerna de är ifrån) och så jag, älskligen och Elvis som representerade Sverige. Det var faktiskt väldigt trevligt att bara sitta ner vid en middag och snacka istället för att försöka överrösta en massa musik och försöka slå sig in i något fyllesamtal på nån hemmafest eller bar nånstans

Annars så har vi maratonkollat på "How i met Your mother" (ja, det är ett litet "i" i titeln av nån anledning) senaste tiden och efter att ha sett sista avsnitten ikväll så känns det tomt. Vart ska vi ta vägen nu liksom?
"Låt den rätte komma in" såg vi idag också. Jag måste säga att jag är besviken men inte förvånad. En film som är så upphaussad som ändå inte är i närheten av att mäta sig med boken. Jag ska inte gå in på detaljer, men boken var värre, och därmed bättre. Logik så det stänker om det!

Just det, plånboken har ett stooort hål, onyttig mat och godis inmundigs allt för friskt och bilen är trasig. Härliga tider!

Ha det fint!

Du ska inte tro det blir Apa, ifall inte nån sätter fart!

No comments: