Friday, April 17, 2009

One down, four to go!

Idag var det tandläkardags igen. Med fjärilar i magen mottogs jag av en väldigt trevlig kvinna och hennes assistent som skulle tillbringa följande timme mad att rota runt i min mun och fylla några hål. Vi småpratade lite hockey mellan sprutorna och borrarna och fyllningarna.
Jag måste säga att jag hade väntat mig någonting mycket värre, men jag har känt värre smärta hos frisören. Efter sprutorna (som inte alls var illa) kände jag så gott som ingenting vilket var en ovan känsla för en som en gång för mycket (en gång totalt) fått samma behandling utan bedövning. Förhållandevis billigt blev det också. Hoppas bara att jag inte har använt upp min tandförsäkring inom kort... har fortfarande några gånger kvar.
När jag kom därifrån var jag på ett mycket positivt humör, ända tills jag kom tillbaka till ett för varmt testrum och bedövningen började släppa. Då blev det plågor i samma kategori som när jag tog bussen hem efter att jag bränt av tungbandet hos en svensk tandis för länge sedan - En sån där molande smärta som gör att man inte kan tänka klart och det enda man vill göra är egentligen att begrava huvudet i knät och inte komma ut förrän allt är bra igen.
Räddningen blev Sara och hennes två Panodil Zapp som hon bjöd på. Efter att de tog effekt har jag klarat mig riktigt bra igen.

På vägen hem från jobbet tappade jag mitt passerkort på Metros parkering... upptäckte det halvvägs på väg hem så det var bara att köra ner igen och börja leta. Jag hade dock tur och hittade det nästan på en gång i ett ställ för gratistidningar där nån snäll själ måste ha lagt det.

I morgon vill jag hitta på någonting, men jag vet inte vad. Finns inte mycket att göra här omkring och jag har inte mycket pengar att spendera på det. Jag får drömma ihop nåt spännande inatt.

Ha det fint!

"Say hello to my little Apa!"

1 comment:

LISBETH said...

Hallo, over there. Visst, pengar är ett problem för dom som inga har men men men även för dom som har! Pengar är inte lyckan men väldigt bra att ha.