Thursday, February 12, 2009

Förr: Klump - Nu: Indiskt

De senaste dagarna har det börjat regna här i bergsbyn. Först var det fruset regn, och idag var det plusgrader. Halt är det hur som helst så jag har låtit bilen stå den senaste tiden. Känns nästan lite vårigt, men det skulle förvåna mig om det inte kom minst en till köldknäpp med tillhörande snöyra.
Från och med idag började en trio speciella dagar med lönedag. Vad som känns skumt är att ingen landlady har varit här än och bett om hyran. Imorgon är det fredag, och inte vilken fredag som helst! Fredag den trettonde! Har klarat mig bra från speciell olycka tidigare tillfällen men man kollar sig ju en extra gång över axeln ändå. På lördag är det alla hjärtans dag., eller alla hjärtans jävla dag, som den hette för en massa år sen. På den tiden "firade" jag och klumpen i magen med att vara bitter och allmänt anti. På senare tid känns det mest som om jag varit emo alldeles i onödan. I år kommer det att kännas tomt, med MLI i en helt annan del av världen. Jag får försöka fylla tomrummet med Indisk buffé och bio i Montreal. Ett helt gäng från Enzyme som ska dit så det kan nog bli ganska trevligt det med.

Ha det fint!

Apa - När du får oväntat besök!

1 comment:

Torvaldan said...

Skönt att höra att du kommer ha det bra! Jag ska till kåkstaden Soweto imorgon och sen på natten flyger vi hem till Stockholm. Semestern har varit jättebra men det ska ändå bli skönt att komma hem till ett normalt liv.
Ha en mysig alla hjärtans dag!
Pussar