Saturday, February 14, 2009

Ingen mera viking... på ett tag.

Idag var vi då iväg till Montreal för buffén. Den var lika god som förra gången och jag blev nästan lika olidligt mätt. Men bara nästan. Sen bar det av till en bokaffär. Jag har fått ont om läsbart så på senaste tiden har jag bläddrat i "Viking Unchained" som jag utan baktankar köpt åt MLI i julklapp. (om någon påstår att det var inte alls så utan att jag också var lite nyfiken så är det ren fabrikation) Hur som helst hittade jag två egna böcker innan det bar av till biografen. Sorgligt nog visade de inte Coraline på den biografen heller (vad är det för kulturellt U-Land jag hamnat i där det här ligger i topp och "riktiga" filmer inte ens visas?) så det fick bli en annan rulle med Dakota Fanning, nämligen Push. Något snurrig och med ett antal hål i storyn, men jag med de andra som varit vettiga nog och inte gå på Underworld 3 var väl underhållna i alla fall.
När det var dags att åka hem tog det bara Marcel ungefär 50 minuter att hitta ut ur Montreal, vilket man skulle kunna påstå är imponerande eftersom det var hans första försök, men det tänker jag inte.
Allt som allt en schysst heldag med finfint väder och nu är jag trött som ett litet barn. Kanske lika bra att fly undan kylan under tre lager täcke/filt med en god bok.

Ha det fint!

Remember, remember, the Apa of November!

No comments: