Sunday, February 8, 2009

It lacks a certain "je ne se qua"!

Nu har melodifestivalen börjat igen hemma i fäderneslandet och jag kommer faktiskt för mig att sakna hela hulaballongen en del. Det är en mycket bra ursäkt att träffas ett helt gäng hemma hos någon och bara softa. Håller på att ta hem låtarna från första deltävlingen nu (i utbildningssyfte) och under tiden mixtrar jag med lite egen musik. Vem vet, om ett eller några år kanske jag sitter där och vinkar som låtskrivare. Om de nu accepterar minimalistisk elektropop som mest låter som karaokeversioner av nån annan låt så... Jag måste verkligen lära mig att få in lite mer atmosfär i det jag skapar.

Ha det fint!

Apa vincit omnia

3 comments:

Oscar said...

Det var mest skit i går... Alcazar var bäst - med marginal.

Skäggapan said...

Jag har lyssnat på det själv nu och jag måste säga... Alcazar var verkligen lika tråkiga som vanligt.

Torvaldan said...

Åhh! Nu fick jag hemlängtan!!!
Vill också se... Orre, vi får ha en uppdateringskväll när jag kommer hem.