Monday, January 26, 2009

Tror du på karma?

I morse var det kallt. Så kallt att andedräkten förvandlas till frost på glasögonen och istappar i mustachen/näsan. Medan jag stod i godan ro och väntade på carpoolen kom Sebastian som står för skjutsen springande och meddelade att ingen av de två bilar han har hemma ville starta i kylan så det var bara att börja traska. I samma backe som vi brukar passera med bilen stod det en annan carpool och väntade så vi kollade med dem om de hade plats till oss två. Tyvärr hade de bara en plats så Sebastian föreslog en sten/sax/påse för att avgöra. I samma stund som jag funderade på om det var en bra idé såg jag att föraren tände sig en cigarett så jag la ner hela grejen och lät Sebastian ta platsen.
Jag fattar inte hur folk som röker i bilen tänker. Det är inte bara äckligt och uppmärksamhetskrävande, utan det sänker också bilvärdet ett bra hack om hela inredningen luktar inpyrt. Men vem är jag att döma? Hur som helst fick jag låna ett par handskar och det var ganska uppfriskande att promenera.
Dagen gick förvånansvärt fort och jag fick skjuts ända till min egen uppfart av Claus efter att vi slutat så det känns som om det jämnade ut sig ganska fint tycker jag. Som det ser ut nu kommer jag att fortsätta carpoola med Claus istället så slipper jag gå lika långt på morgonen och dessutom har Sebastian varierande tider så jag förlorar en halvtimme hit och dit vissa dagar vilket kanske inte är så mycket men många bäckar små...
Imorgon måste jag verkligen ta mig för att handla. Lever på vad jag hittar i skafferiet för tillfället och att skaffa skörbjugg är inte ett av mina nyårslöften.

Ha det fint!

Ingen Apa utan eld!

No comments: