Saturday, January 10, 2009

Let's get dangerous!

Igår tänkte jag och hjärtat att vi skulle ta oss till en liten fest på spanska ambassaden. Men när jag kom hem från jobbet var landladyn Louise på besök och hon och MLI var i full gång att sätta plast i alla fönster. (en isoleringsgrej) Utan min mening men ändå medvetet höll jag mig lite elakt på avstånd och lät MLI ta hand om umgänget med människan. Halv elva på kvällen åkte hon till slut hem och då var både jag och MLI för trötta och osugna för någon fest. Istället kollade vi på ett avsnitt "Chuck" och första avsnittet av "Californication".

Ikväll har vi kollat på klassikernas klassiker när det gäller svensk film: "Sunes Sommar". (sen får folk komma med hur många sällskapsresor de vill. DETTA är höjden av svenssonkomedi)
Varför görs det inga såna här klockrena filmer längre? Eller är jag dåligt informerad? Även lite "Darkwing Duck" hann vi med på Youtube. Jag kan förstå varför en del föräldrar fått så kallat psykbryt på den serien men att de fick den nerlagd på grund av att nån unge i Norge hade lite för suddiga verklighetsgränser är sorgligt. Jag tror det var så i alla fall, men jag kan inte redovisa någon källa för det påståendet.

MLI är i full gång med att boka en biljett hem till Sverige. Den fuskisen ska lämna mig... i två månader för att bland annat fara till Sydafrika. Jag är inte ett dugg avundsjuk! Nu var hon tydligen klarbokad.

Ha det fint!

I am the Apa that flaps in the night!

1 comment:

Torvaldan said...

Ja, jag vet... elakt av mig!
Men jag kommer ju tillbaks... under tiden får varmvattenflaskan värma dig i sängen och jag misstänker att datorn kommer att göra ett förträffligt jobb med att hålla dig sysselsatt :P