Sunday, January 11, 2009

Tråkigt och uppstyltat

Vi (Jag och MLI) var till Saint-Sauveur idag och kollade i butiker, vilket inte är så otroligt spännande som det kanske låter då vi håller ganska hårt i slantarna på sista tiden. Hårdare än vanlig i alla fall. Vi kostade på oss en varsin laxmacka innan vi, efter en liten sväng, insåg att om vi vill ha bra termobyxor till ett vettigt pris så ska vi inte leta här. Vi körde en bit längre och hamnade på Wall-Mart i Saint-Jérôme där jag kostade på mig både byxor och en matchande jacka. Så nu är jag redo för nästa helgs eskapader. Det som är helt säkert är att vi ska åka tub i bitande kyla och sen dagen efter kanske ut på långskidning eller promenad med "tennisracket" på fötterna. På sändagen ska vi äta tårta, bara för att vi kan.
Dags för mig att sova alldeles för lite innan det är dags för ny arbetsvecka.

Ha det fint!

"I did not have sexual relations with that Apa!"

No comments: