Wednesday, January 28, 2009

När katten är borta...

Arbetsdagen såg något annorlunda ut idag än vad den brukar göra. Istället för att sitta framför dator och TV och testa spel så blev jag sittandes med språkprov och telefon för att sköta lite rekryteringsarbete tillsammans med Tommy, Claus och Roman som gjorde detsamma på respektive språk. Jag hade bara ett prov att rätta och tillika en telefonintervju att utföra men det var så pass trevligt att det tog nästan hela dagen. Ett skön paus från samma monotona arbete som den senaste tiden har inneburit. För övrigt har jag lärt mig att "balle" tydligen betyder "okej" på spanska, vilket Roman använde väldigt mycket under en intervju tills jag frågade vad det egentligen betydde och belyste honom om den svenska betydelsen.

Efter jobbet hade jag planerat att ta mig iväg med bilen för att handla, men så blev inte fallet. Ett ihärdigt snöande fick mig att lämna fårrden parkerad och laga mig lite pannkaksslams med mosad banan och jordnötssmör till middag.

Kvällen tillbringade jag med att klara Portal på min fina dator, och det är länge sedan som ett spel har varit så pass engagerande och en känsla av tomhet kom över mig efter att eftertexterna rullat till den för övrigt skumgulliga låten Still Alive. Samma tomhet som efter en riktigt bra film, sista avsnittet på en serie eller när man precis läst ut en riktigt gripande bok. Jag ska inte gå på om hur var och varför det är ett så lysande exempel på spelskaparkonst då jag antar att de flesta som läser den här bloggen inte kunde bry sig mindre ens om de försökte. Rätta mig om jag har fel.

Imorgon får jag lön och då ska jag verkligen försöka ta mig iväg och handla på nåt större ställe så jag kn få mat, skor och telefonkort på samma ställe. Wall-mart är bra på sånt så det gäller bara att bestämma åt vilket håll jag ska åka.

För övrigt så testar jag en ny "ansiktsfrisyr". Inga bildbevis finnes och risken finns att det inte kommer att dyka upp. Men vem vet, jag kanske ångrar mig.

Ha det fint!

The Apa is a lie!

No comments: