Sunday, January 18, 2009

Bye Bye Ray.

Igår var jag och MLI till St-Jêrome för att leta kläder. Eller rättare sagt- jag körde till St-Jêrome så att MLI kunde kolla på kläder och sen belönades jag med en sväng på futureshop. Och här tror man att man kämpar emot de klassiska könsrollerna... Vi kom hur som helst därifrån fattigare på pengar men rikare på varor och erfarenheter. (?)

Under kvällen och natten var det fest för Ray som efter ett år i kanadensiska bergsbyn nu ska åka hem till fjordland efter en liten sväng till Florida. En mycket angenäm tillställning måste jag säga. Trist att han drar, men det är väl sånt man får vänja sig vid då majoriteten av alla som jobbar på Enzyme bara stannar ett år så blir det på det viset att folk försvinner och andra tillkommer. (Eller var det 40%?)
Jag har hört ryktas om den nya norskan som ska dyka upp. Hon heter tydligen Irene och är 30 år gammal. Allt detta kan dock vara just det - endast rykten. Det får framtiden utvisa. Bilder på festen lär förresten dyka upp i framtiden. Fotades alldeles galet mycket.

Idag var det bakisdag och det är först nu som jag börjar hämta mig från alla krämpor man får på köpet efter en kväll i Bacchi sal som det så fint kan heta. Lite stel är jag fortfarande och rör jag mig för snabbt dunkar det lite innanför pannbenet men det kan jag leva med. Vi var på brunch på ett ställe nere vid biografen eller SAQ som inte ser särskillt spännande ut från utsidan, men insidan var väldigt mysig och att få i sig lite frukt, ägg, bacon, bönor, crepes och en kaffe var absolut inte fel. Mycket gott,

Imorgon börjar ännu en arbetsvecka. Veckorna går snabbt, men helgerna går ännu snabbare. Sista veckan på ett bra tag som jag kommer att ha någon som väntar på mig här hemma.

Ha det fint!

Apa hela veckan lång!

No comments: