Thursday, July 9, 2009

Den kissnödige mohikanen!

I natt hade jag väldigt svårt att sova. Jag mår bra i övrigt, men den förbannade hostan sätter igång så fort det börjar bli sängdags. När jag väl somnade så sov jag dock som en stock - och vaknade inte förrän tio minuter över tio. Den tid jag brukar börja jobba är klockan åtta så det var bara att skita i dusch och bara ta de kläder som låg närmast och hoppa ut i bilen. Arbetsdagen blev till slut två och en halv timme kortare än vanligt, men jag fick inte höra ett ont ord om det. Är ledningen feg eller är det bara svårt att skola en man på 1.90 (med skor) hockeyklubbspolisonger och mohawk?

Jag vill gärna skylla detta missöde på mobilen som inte satte igång larmet när det skulle men ärligt talat så tror jag att det bara var jag som lyckades ignorera alarmet så till den grad att jag gick upp tre och en halv timme senare än vanligt.

Nu är jag lite nervös att jag inte ska höra alarmet imorrn igen, men jag ska köra med det gamla indiantricket. Några glas vatten innan sängdags så väcker kroppen mig automatiskt när trycket blir för stort! Har funkat bra hittills utan olyckor och gör det förhoppningsvis även i fortsättningen.

Hockeyklubbspolisonger och mohawk förresten? Det är en helt annan historia som det dyker upp mer info om vilken dag som helst.

Ha det fint!

Var nöjd med allt som Apan ger.

No comments: