Tuesday, July 14, 2009

Blå festival!

Söndagen tillbringades med ett gäng glada gubbar i Mont Tremblant för "The day of many B's". Breakfast buffet, Blues festival, Beer, med mera...
Vi hade en hel lista som vi nog bockade av rätt bra.


Goa gubbar på festival, Claus, Paul, Andreas, och i bakgrunden på sista bilden kan vi se Pauls bror Robert och Ian i Keps.

Vi började med frukostbuffet på Fairmount hotel, vilket var hela dagens grundidé och sen föll sig festivalen så väl in i schemat att vi inte kunde låta bli att ta allt på samma ställe och samma dag. Jag är ingen connoisseur i blues men kan ändå tycka att det kan vara väldigt trivsamt att lyssna på. Vädret var över lag väldigt bra även om det kom en skvätt när vi redan hade sett det bästa. Det bästa förresten, här är dom:


Först har vi 'Trampled Under Foot'. Bror, syster och trummis. Väldigt imponerande musiker och jag tror att hela sällskapet blev lite förtrollade av kvinnan med basen. Fantastisk sångröst och att en sån liten varelse kan kommendera en så pass stor bas med sån pondus var minst sagt imponerande.




Sen har vi 'Boogie Boys' som kommit hela vägen från Polen. Från publikens synvinkel var det verkligen värt resan. Vilket drag, och som man kanske kan urskilja på bilderna omdefinierade de min definition av att spela "fyrhändigt" en aning. För mig var det nog den absoluta höjdpunkten på hela dagen. De hade verkligen inga problem att sälja slut på sina skivor efter spelningen då folk trängdes runt scenen viftandes med stora sedlar för att få ta med sig en bit Boogie-magi hem.

Förutom blues som var stora behållningen av dagen så åktes det linbana, dracks lite öl, åts beavertail och stämning och sällskap var på topp.


Kvällen avslutades med att dela på en pizza vid bilarna innan det bar iväg hem till vår egen bergsby igen

Här är lite bilder som får tala för sig själva., eller som jag helt enkelt inte orkar skriva någonting till. Kvalitén är väl lite så där, men jag var itne förutseense nog att ta med mig någon annan kamera än den som sitter i min snart tre år gamla mobil. Jag hoppas att i alla fall lite av magin återspeglas i de filmer jag lagt in längst ner.









Ha det fint!

Did you give the Apa some love today, baby?

1 comment:

LISBETH said...

Always in may mind like my hole family. Kram