Tuesday, October 21, 2008

Utan sponsor. (än så länge)

En ekvation jag inte får ihop... jag trivs bättre och bättre på jobbet men jag har svårare och svårare att ta mig upp på morgonen. Det kan i och för sig ha en del att göra med vädret på väg till jobbet och värmen i sängen. Hur som helst så var det riktigt illa i morse. När jag väl kom upp hann jag bara med en snåldusch och ingen frukost. Ute regnade det och fem meter utanför dörren upptäckte jag det som skulle sätta ton för dagen. Det kippade lite i höger sko. Hade jag varit fullt vaken och i god tid hade jag förmodligen vänt om och bytt skor och strumpor men istället fick jag finna mig i kalla och fuktiga fötter hela dagen. Kom i alla fall hem lite tidigare än vanligt för att vara det nuvarande projektet. Bara en halvtimmes övertid och skjuts från Enzyme till SAQ (typ systemet, men inget monopol) 15 minuter från hemmet.

Väl hemma hade vi besök av vår eminenta landlady. När hon väl begav sig fortsatte kvällen i pastans, TVns och godissugets tecken. Marabou är verkligen svårslaget... nyhetens behag får en att hylla Hersheys, Reese's och allt vad det heter, men en ren Marabou mjölkchoklad är svårslagen. Nästan lika bra som en Delicatoboll.

Kvällen avbröts av en smäll. Ett fönster uppe vid taket hade blåst upp och iskall luft utifrån strömmade in i huset. Efter att jag och sötnosen med lite möda och stort besvär fått igen det så blåste det upp två gånger till under kvällen. Tyvärr är det lite sent att ringa landladyn men nog ska hon få höra om detta. Hoppas bara att vi inte väcks inatt, eller att jag möts av en snödriva i köket imorgon bitti.

Nu ska jag läsa älskligens blogg och snart ta mig in i duschen så jag slipper imorgon bitti.

Ha det fint!

"I'll be Apa!"

2 comments:

LISBETH said...

Med mössa på knoppen och torr om botten (fötterna) kan man komma hur långt som helst!Livet kan levas med full garanti, en ryggsäck med extra av allt som man kan behöva. Tyvärr hinner man inte med att leva och leva nä ta smällarna och gå vidare.
Ha det bra!

Oscar said...

Du får fixa sladdhärvan vid datorn..!