Thursday, October 9, 2008

Snetänd? Snarare glöd...

Vem kunde tro att dålig mat och övertid är ett recept på dåligt humör? Som grädde på moset så gjorde jag dåligt ifrån mig på jobbet idag och löneslippen var magrare än väntat.
Inte konstigt att man blir lite sne. Hoppas att det bara är någonting tillfälligt.

Imorgon är det sista arbetsdagen denna vecka! På lördag åker jag förmodligen till Montreal och kollar på vinterkläder och annat vettigt. Söndagen blir förhoppningsvis full av ingenting. På Måndag är det thanksgiving så det blir inget jobbande då heller, och på kvällen är det en liten middag för oss skandinaver (i en ganska bred betydelse, finnar och en tyska med också). På tisdag jobbar jag INTE övertid för då får jag besök! Och inte vilket besök som helst utan min älskling blir min sambo igen efter 81 långa dagar på var sin sida Atlanten (och ett tag på var sin sida planeten). Är förväntansfull, längtansfull och nervös, allt i ett.

Har tråkigt så nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på en ny ljudbok, då den jag laddade hem igår tog slut idag på väg till jobbet.

Ha det fint!

"Det är bättre att ha Apat och förlorat än att inte ha Apat alls."

2 comments:

LISBETH said...

Glöm inte flugan framöver!

Skäggapan said...

Nej då, men det lär väl bli lite annorlunda när vi har två rapporter från samma ställe.