Wednesday, October 8, 2008

"This is a lamp"

Här är jag igen. Inga större problem med internet eller spännande saker som tagit upp min tid. Bara bristande intresse är att skylla.

Flytten gick bra, även om han som skulle skjutsa mig hade glömt bort det och kom tre timmar sent efter att jag ringde honom. Det var nog lika bra för när jag kom till min nya bostad var landladyn fortfarande här och städade, och hon lämnade inte lägenheten förrän runt nio, halv tio. Jag som bara ville vara ensam och känna in nya lyan fick istället finna mig i att bli visad runt och och bli behandlad som om jag inte bott i en lägenhet förut.

När jag kommer att tänka på det så är det första gången som jag verkligen bor ensam, även om det bara är för 9 dagar totalt. Det har alltid varit någon annan som delat ingång med mig. Pojkrummet, ett antal studentrum, Blackeberg med grabbarna, Blackeberg med älskligen och nu senast "the learning house" innan jag kom hit. Måste säga att det känns... lite tomt. Jag som alltid värnat om att kunna vara ensam.
Det är väl så det sägs; Det är ett helvete att vara ensam men ett himmelrike att kunna vara det.
Nu är det inte alls så illa, men det ligger någonting i det.

Nu tänkte jag gå och lägga mig och lyssna på min nynerladdade audiobok så att jag blir pömsig nog för att somna om och få tillräckligt med sömn inför morgondagen.

Ha det fint!

"Åh det är skönt när min Apa är grön, sakta går hem genom stan"

No comments: