Sunday, October 12, 2008

Mitt i långhelgen.

I fredags hade jag en bra dag jobbmässigt. Klarade kvoten med råge och bestämde mig för att jag var värd att inte jobba övertid, vilket jag i mitt stilla sinne hade planerat att göra. Antar att den jobbiga torsdagen var en tankeställare så med riktig frukost och lunch gick allt som en dans.

Igår var vi ett helt enzymegäng till Montreal och käkade indisk buffé. Väldigt gott och trevligt. Åt lika mycket dessert som vanlig mat och var mätt in på kvällskvisten. Samtidigt som vi var där verkar det ha varit någon indisk fest, för det var massor av kvinnor och flickor i alla åldrar med typiskt Indiska finklänningar som man kan se i Bollywood-filmer och män i kostymer. Vem vet... de kanske alltid klär upp sig och går och hyr en våning på en restaurang varje helg.
Efter buffén gick vi på jakt efter vinterkläder. Efter att ha spenderat alldeles för mycket pengar på böcker, hittat en jacka på HM av alla ställen och köpt lyxlångkallingar så tappade jag och fransmannen David bort de andra och gick till "Underground City" helt själva. Tror iaf att det var där vi var. Ska tydligen finnas över tusen affärer och typ 40 biografer där nere. Helt sjukt. Jag kan iofs vara felinformerad, men visst låter det tufft?

Idag har jag inte gjort mycket. Fnyst åt en minidammsugare som inte riktigt gör sitt jobb, brottats med en dammsugare som lika gärna kunde extraknäcka som skördetröska, tvättat och plockat lite här hemma.

Imorgon är det thanksgiving, så jag ska laga en gratäng under förmiddagen att ta med mig till skandinavfesten. Har en känsla av att jag inte kommer hitta dit, men det är ett problem jag får ta då. Vet på ett ungefär vart jag ska iallafall.

Nu är jag så trött, så trött så det är lika bra att jag borstar gaddarna och hoppar i säng. Det ska verkligen bli underbart att få dela sovplats med älsklingen igen. Att få somna med henne på armen och vakna med henne vid min sida. Och blir det för varmt har vi varsin del av en stooor säng. Eller en varsin säng kanske man ska kalla det men de har samma bäddmadrass... så typiskt av mig att skriva massa osammanhängande ordbajseri när jag är trött, lika bra att lägga ner innan det blir värre.

Ha det fint!

Why did the Apa cross the road?

1 comment:

Torvaldan said...

Om 17 timmar lyfter mitt plan... Jag är nervös!!!