Saturday, May 2, 2009

Leve jämställdheten!

Jag är helt för jämställdhet. Speciellt när det är kvinnan som bjuder på middag och bio, vilket var fallet idag. Jag har under veckan inhandlat den mesta av maten till hushållet så MLI tyckte väl att det inte var mer än rätt antar jag. Sweet att bli bjuden hur som helst.

Middagen åts på ett ställe vid namn "Bentley's" och det var nog ett av dom bästa valen av matställe vi har gjort på länge. Den köttbit jag fick på min tallrik ikväll var nog så närma perfektion man kan komma. När jag såg entrecoten ligga där på tallriken tänkte jag att "det här kommer att bli bra" och när jag väl tog första saftiga tuggan så infriades misstanken. Jag kan inte prisa det nog, och det kommer från en som har en grillmästare till far. Ett bra betyg med andra ord. Potatismoset var också gott...

Kvällens film var X-Men Origins: Wolverine. Tydligen så är den sågad vid fotknölarna av vissa personer insatta i serietidningsversionen av karaktären Wolverine och jag är ganska glad att jag inte är en av dom när jag såg denna film. Vad vi fick var en solid actionfilm med mycket fart, väl inpassade klichéer, och ibland lite halvtaskiga effekter tyvärr. Jag trivdes hur som helst gott i biosalongen och den hade gärna fått vara en timme längre så man fick lite mer av allt det goda.

När det gäller det att en del personer är purkna för att en film skiljer sig allt för mycket från källmaterialet så är det väl lite som för mig och Låt den rätte komma in. Den filmen var för mig en ganska stor besvikelse. Det var nog mest för att jag läste boken först och tyckte väldigt mycket om den. Att folk till höger och vänster har prisat den som en riktig kanonfilm gjorde ju inte saken bättre när det mest var en uppstyckad, medioker och ofullständig sammanfattning av boken.

Nu är det väl lika bra att hoppa i säng. Imorgon har jag stora frukostplaner!

Ha det fint!

"Even the smallest Apa can change the course of the future."

No comments: