Friday, May 22, 2009

"Privat" fotosession

Igår var vi på Broadwaymusikal. Andra gången jag såg Avenue Q, denna gång på engelska. Det är kanske hädelse att säga men en del saker i den svenska versionen var faktiskt roligare än här på Broadway. Det var i alla fall en riktigt trevlig upplevelse även andra gången.

Efter föreställningen var det dags at bege sig till ett barhäng med ett bruden, brudgummen och ett gäng andra människor som ska komma på bröllopet. Innan vi gick dit var vi något hungriga och bestämde oss för att ta en bukfylla på Donken så att den snart inmundigade ölen inte skulle känna sig ensam. Det var nog ingen superidé från mit håll at ta en hel meny (samt dagens iskaffe). Man skulle kunna säga att magen inte blev allt för glad.

Efter att med mullrande mage till slut hittat Virgil´s BBQ där vi skulle hänga och skakat hand med ett gäng människor begav jag mig med panik i blicken till stället faciliteter och det var inte en sekund för tidigt. När jag sen satt där och svettades i ett bås hörde jag hur två killar kom in och ställde sig vid pissoaren. Efter en sekund insåg jag att de pratade svenska och jag spetsade öronen lite extra i hopp om att höra något sånt där kul som folk brukar prata om när det tror att ingen omkring dem förstår vad de säger. Jag har snart bott utomlands i ett år så jag vet hur lätt det är att glida in på det spåret. Först var det inte särsillt intressant och jag gav nästan precis upp hoppet när en av killarna utbrister:

- Jag har en sån där fetisch. Jag brukar alltid fota kuken när jag är på nya ställen.

Jag satt tyst i mitt bås och tänkte om jag skulle avslöja mig med någon snärtig oneliner men kände att det var bättre att låta bli. Det skulle bara bli jobbig stämning.
Efter att de gått kopplade jag att de svenskar som var på baren var förmodligen med i bröllopsgänget. Det kommer bli svårt att riktigt koncentrera sig på småprat (vilket jag redan är dålig på) under bröllopet när chansen finns att den man pratar med har av vana att istället för att fota omgivningarna drar ner gylfen och tar fram mobilkameran när han är ute och upptäcker världen... Jag är mest glad att jag skakade hand med de flesta innan!

Ha det fint!

Emelie har bråttom att kolla sin mail så det blir inget smart här idag heller... Apa...

No comments: