Sunday, May 10, 2009

To boldly go... till ännu en mäktig actionfilm.

Söndag natt igen och en vecka kvar till semester i det stora äpplet. För en stund sen kom jag och älsklingen hem från Laval efter att ha varit på bio än en gång. Det är många bra filmer som går just nu... Förra veckan var det X-Men Origins: Wolverine och ikväll var det nyversionen av Star Trek "skapad" av J.J Abrams som jag haft ett väldigt gott öga till ända sen jag såg Cloverfield.
Jag måste säga att jag, i kontrast till min kära sambo, gillade kvällens film bättre än förra veckans.

Wolverine var bra, men Star Trek kändes "större" och under flera av actionscenerna kom jag på mig själv med att sitta och fånle, vilket alltid är ett gott tecken.
På väg hem hamnade vi i bilkö på grund av något arbete på vägen. Tre filer blev två som till slut blev en. Inte konstigt att det tog sin tid. Men personligen led jag inte så mycket. Det var bara att sitta och lyssna på dålig musik och en läspande programledare på radio och förtränga det faktum att det låg en hög disk med mitt namn på hemma på köksbänken.

I morgon är det dags igen för ett besök hos fru tandläkare. Undrar hur mycket mina olika PMs på jobbet snackar med varandra. De kanske får för sig att alla mina besök hos tandis är en dåligt ihopljugen täckmantel för någonting skumt eller skolkigt, när det faktist är så att jag bara utnyttjar min dental insurance till max.

Nu vill jag ha en nattmacka och ett glas juice. Sen blir det tandvård och hopp i säng.

Ha det fint!

Live long and Apa!

No comments: