Tuesday, May 5, 2009

Cinco de Mayo!

Dagen firades inte med att hedra mitt mexikanska arv. Dagen firades faktiskt inte alls då jag (till min vetskap) inte har något mexikanskt arv att hedra. Om man inte räknar att åka till St-Sauveur på lunchen för att äta sushi som att fira.
Riktigt bra sushi till och med men jag hade lite prestationsångest med pinnarna då två japanska tjejer hade åkt med till "Sushi Shop". Jag tror dock det gick bra och jag fick till och med min Miso-soppa.

På jobbet är det något annorlunda numera. En massa ombyggnation för att få luftkonditioneringen att funka som den ska tills den riktiga värmen kommer och ett helt gäng folk har skeppats över till Montreal. Bland andra Tommi, Jamie, Elvis, Christian, Roman och den nya svensken Andreas vilka man kommer se väldigt lite av framöver. Lugnare, tystare och tråkigare helt enkelt.

Jag har i alla fall blivit anförtrodd ett lingvistiskt uppdrag. Även om det innebär att sitta böjd över en NDS dagarna i ända så går det så mycket fortare. Jag är redan med i creditsen också, vilket känns som en liten tröst för at jag blev blåst på det på de två största projekten jag antagligen kommer att jobba på i år.
Jag kommer allt peka och säga "DET DÄR HAR JAG JOBBAT PÅ!" när jag kommer hem till Sverige ändå.

Ha det fint!

Ge mig ett A!
Ge mig ett P!
Ge mig ett A!
Vad blir det!?
APA!!

No comments: